Bruiloftskriebels en huwelijksreizen

29 april 2018 - Kathmandu, Nepal

Ja ja, ik hoor en voel wel aan dat jullie lang lang zitten te wachten vol spanning tot die volgende blog komt. Zeker, het is al lang weer tijd om te schrijven. Maar zoals alle dingen in mijn leven hier (studie, werk) staat alles nu in een ander licht.

Het is alweer bijna twee maanden geleden dat wij in het huwelijk zijn getreden. Hoe ik in de drukte aan de bruiloft vooraf toch tijd vond om de vorige blog te schrijven is me nu een raadsel. Enfin, na de bruiloft begon een huwelijks'reis'. Gewoonweg samen zijn thuis en samen uit voor werk voor de kerk. Studie pakte ik weer op in de zin van colleges meemaken, maar het werken aan opdrachten deed ik niet.

Inmiddels ben ik aardig gewend aan het leven met z'n tweeën, twee keer per dag koken, heel vaak thee zetten, afwassen en soms boodschappen doen, kleding wassen en schoonmaken. David zit in de lappenmand qua studie (dinsdag is zijn laatste tentamen) dus hij gaat bijna bijspringen in het huishouden. Mijn studieopdrachten heb ik in de kinderschoenen opzij gezet. Want nu de bruiloftskriebels van de bruiloft in Nepal zijn gedaald, komen die voor de bruiloft in NL hard opzetten.

De tickets voor een maand 'huwelijksreis' in NL zijn geboekt, het visum is binnen en nu is het een heel werk om van een paar werelddelen afstand een bruiloftsdag voor te bereiden. Het lukt aardig moet ik zeggen, maar het kost wel tijd en vandaar dat mijn opdrachten weer even staan te wachten.

Hoe dan ook, het gaat allemaal goed hier. Wij zijn blij en gelukkig met ons leven samen (Samen bidden, samen zoeken naar het plan van onze Heer / samen zingen en getuigen / samen leven tot zijn eer.) en werken hard in al onze verantwoordelijkheden, maar zijn ook goed in relaxen en persoonlijke aandacht op z'n tijd. De thee was weer heerlijk nu tijd om eten te koken.

Dit was even een korte update. Niet getreurd, een blog over onze Nepalese bruiloft komt binnen een paar weken. (Het hangt allemaal af van de inspiratie en zin om te schrijven. En oh ja, we moeten nog steeds de foto's ontvangen.) Groetjes van ons en ik heb een korte video gepost.

1. Janny Orsel:
    29 april 2018
    Hallo Arilinde,
    Wat leuk om van je te horen!
    Doordat we nu allebei zo’n ander leven hebben, is het helemaal de moeite waard om wat van elkaar te horen.
    Je bent in Nepal al getrouwd, van harte gelukgewenst.
    En nu nog in Nederland!
    Ik heb op je blog de datum van de trouwdag in Nederland niet kunnen vinden, maar je zult nog wel schrijven waar en wanneer het precies is. Veel plezier gewenst met alle voorbereidingen. Hou je hoofd koel!
    Hartelijke groeten van Janny Orsel